Punca Jadi Lesbian?

Admin | 12/27/2010 |



Kebanyakan perempuan secara umumnya mendapat pengalaman seksual dengan sesama jenis satu atau dua kali dalam hidup mereka. Tetapi mereka tidak menganggap diri mereka lesbian. Berikut adalah sebab-sebab kenapa perempuan terjerumus dalam aktiviti lesbian [Suzi Godson, pakar seks dan hubungan di The Times dan penulis The Sex Book

1. Untuk merasakan sesuatu yang berbeza
Hal ini agak sulit dijelaskan kerana sering kali bukan ketertarikan seksual yang dirasakan. Ketika melihat perempuan lain yang cantik, pintar, dan wangi. Mengapa lelaki begitu obses dengan payudara perempuan? Apa yang dirasakannya ketika bersentuhan dengan titik sensitif perempuan tersebut? mungkin begitulah pengalaman yang ingin dirasai.

2. Hubungan secara emosional dan verbal
Tentu Anda tahu bahawa lelaki sering kali sukar memahami wanita. Oleh kerana itu, eksperimen dengan sesama perempuan sering kali berangkat dari kemampuan perempuan saling memahami bahasa verbal mereka. Perempuan boleh terbuka dan berbicara sejujur-jujurnya. Bukankah sebenarnya ini kunci untuk hubungan seks yang baik?

3. Mengubati sakit hati
Ketika baru berpisah dengan pasangannya, perempuan tentu merasakan kerinduan. Selain sedang tak ada kekasih, perempuan mungkin juga sedang tak ingin terlibat lagi dengna lelaki. Maka, dia pun akan cuba melakukannya bersama sesama perempuan, entah itu teman lama atau teman yang baru dikenali. Bagaimanapun juga, dalam seks juga ada unsur kehangatan yang dirasai sehingga perempuan merasa didampingi seseorang yang berpihak kepadanya.

4. Lebih lembut
Perempuan memiliki bibir yang lebih lembut dan mencium dengan lembut pula. Hal ini yang membezakanya dengna lelaki. Ketika merasa bernafsu, lelaki cenderung mencium terlalu “bersemangat”. Mereka juga selalu melibatkan air liur terlalu banyak ketika mencium.

5. Perempuan lebih pandai melakukan seks oral
Lelaki sering kali tidak tahu mana bahagian yang menyenangkan untuk disentuh, terutama di kawasan vagina. Perempuan, di pihak lain, tentu tahu hal ini dan tahu bagaimana menyenangkan perempuan lain ketika melakukan seks oral. Ditambah lagi tidak ada misai yang baru dicukur sehingga terasa kasar apabila menyentuh kawasan tersebut.

Katogeri: ,

Koleksi Sensasi Sedunia