Koleksi Sensasi

Kekejaman tentera Amerika Syarikat terhadap rakyat Jepun memang tiada batasan. Gugurnya bom atom walaupun mengalahkan Jepun tetapi tetap berlaku kekejaman. Jepun pun satu..mungkin inilah balasan Allah pada diorang sebab masa di Tanah Melayu, diorang suka tampar orang melayu dan bagi minum air sabun - malaysiasensasi.net






Mereka ini menurut sumber bukan orang kafir, BLACK METAL atau anti Islam tapi orang islam sendiri....Di Iran, pertubuhan yang digelar PERGERAKAN HIJAU(semua penyokongnya akan memakai KAIN HIJAU) yang diketuai oleh seorang Tokoh Terkemuka Iran, Mir Hossein Mousavi. Isu ini yang digelar Gerakan Hijau mendapat sokongan ulama besar Iran. Terlalu sensitif hingga tak didedahkan oleh akhbar Malaysia: Sumber: http://warta2u.blogspot.com/2010/08/apa-nak-jadi-ni-orang-iran-bakar-quran.html


Nampaknya mereka benar-benar mahu mencabar kita. Adakah kita mahu mendiamkan diri sahaja, takkan nak tengok sahaja kebiadapan mereka. Adakah kita masih nak menyokong mereka walaupun mereka panggil kita ‘Melayu Babi’.

Sampai bila? Sehubungan dengan itu, kita jangan mengeruhkan suasana dengan buat benda-benda yang terlarang sebaliknya kita menyerahkan kebijaksaan PDRM, KDN dan Suruhanjaya Komunikasi Dan Multimedia (SKMM) untuk mengambil tindakan selanjutnya....Sesungguhnya mereka cuba nak bermain dengan api.....

sedut dari:warta2u.blogspot.com

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan. Semoga keamanan negara Malaysia ini terus kekal dan bertambah makmur. Terima kasih kepada pahlawan-pahlawan, dan pejuang-pejuang kemerdekaan sejati Tanah Melayu (Mat Kilau, Datuk Bahaman, Si Bongkok, Datuk Maharajalela, Mat Saleh, Rosli Dhoby dan rakan-rakan, dan semua pejuang-pejuang melayu) - Al Fatihah

Salman (bukan nama betul) pulang dari kerja satu petang dan terdengar suara isterinya dalam bilik mengerang. Dia berlari naik ke bilik dan melihat isterinya terlantar di katil berpeluh tanpa pakaian.

"Kenapa ni sayang?" tanya Salman. "I diserang sakit jantung", jawab isterinya. Salman berlari ke bawah untuk menelefondoktor tapi belum sempat dia talipon, anaknya yang berumur 5 tahun berlari datang dan berkata, "Papa, acik Lan ada bawah katil ayah tak pakai suar."
Salman mula naik angin dan naik semula ke biliknya. Memang betul Mazlan (bukan nama sebenar) jiran mereka ada di bawah katil tanpa pakaian. Salman menarik Mazlan keluar dan berkata, "Lahanat kau Lan, isteri aku kena sakit jantung. Kau pulak cuba menakutkan anak aku ye?"

Inilah akibatnya jika terlalu terpengaruh dengan filem. Atau mungkin jugak dia ni tak berkesempatan nak tengok cerita Transformer..tu yang jadi mereng tu - malaysiasensasi.net

Ini adalah gambar terbaru Zamzarina yang popular dengan rancangan Apa Kata Wanita. Beliau nampak simple dengan fesyen rambut pendeknya- malaysiasensasi




Semerah Cinta Stilleto - [2010] DVDRip Rapidshare,Megaupload & Hotfile



Sinopsis

Semerah Cinta Stilleto mengisahkan kehidupan bahagia Siti Laila atau Stila (Lisa Surihani). Stila dilahirkan dan dibesarkan dalam kemewahan dan segala yang dihajati akan ditunaikan oleh kedua-dua ibu bapanya. Dia juga seorang remaja perempuan yang cantik, masih menuntut di sebuah institusi pengajian tinggi terkemuka di ibu kota. Leto (Farid Kamil) pula seorang pemuda yang hidup dalam keadaan serba sederhana. Bekerja sebagai penjual ikan di pasar borong dan tinggal di flat murah berhadapan kawasan banglo mewah keluarga Stila.



Genre

Comedy|Romantic



Info

General Release Date: 08 April 2010

Distributor: MIG Production

Cast: Farid Kamil, Lisa Surihani, Cat Farish, Nanu Baharuddin dan Shaharudin Thamby

Director: Ahmad Idham

Size: 409 Mb

Quality: DVDRip - X.264 592x384 756kbps, LiNE audio - 192kbps VBR MP3

Runtime: 1 Hour 24 Minutes

Download Rapidshare http://rapidshare.com/files/395620216/Semerah_Cinta_Stilleto_-__2010__DVDRip_x.264-KaRL_JWG_.part1.rar http://rapidshare.com/files/395639735/Semerah_Cinta_Stilleto_-__2010__DVDRip_x.264-KaRL_JWG_.part2.rar http://rapidshare.com/files/395602442/Semerah_Cinta_Stilleto_-__2010__DVDRip_x.264-KaRL_JWG_.part3.rar Megaupload http://www.megaupload.com/?d=CP9UN6OE http://www.megaupload.com/?d=FIAJQMZI http://www.megaupload.com/?d=BER5S02L Hotfile http://hotfile.com/dl/46649726/ddd8550/Semerah_Cinta_Stilleto_-__2010__DVDRip_x.264-KaRL_JWG_.part1.rar.html http://hotfile.com/dl/46659446/820ea2d/Semerah_Cinta_Stilleto_-__2010__DVDRip_x.264-KaRL_JWG_.part2.rar.html http://hotfile.com/dl/46636632/6d5ed47/Semerah_Cinta_Stilleto_-__2010__DVDRip_x.264-KaRL_JWG_.part3.rar.html Mediafire http://www.mediafire.com/?xgmieui1mym http://www.mediafire.com/?zzzwhnmenon http://www.mediafire.com/?mrdkziezh2o #Thanks to Karl Jiwang & Kuryu...



Akasia : AdaMaya TV3 Complete Episode 1-23 (2010)

Synopsis
Perkahwinan adalah suatu ikatan suci manakala cinta sejati menuntut pengorbanan. Begitulah yang terjadi terhadap Adam, 24 tahun (Hussein) dan Maya, 21 tahun (Lisa Surihani).

Adam kelulusan undang-undang tetapi lebih cenderung kepada fotografi. Maya, 21 tahun ialah pelajar universiti tahun kedua dalam bidang insuran. Ibu bapanya mengambil keputusan mencarikan suami yang dapat menjaganya kerana mereka terpaksa bekerja di luar negara selama lima tahun. Adam ialah pilihan terbaik kerana ibu bapa mereka bersahabat baik.

Adam menurut kehendak ibu bapanya kerana tidak mahu menghampakan mereka. Maya pada mulanya membantah kerana mempunyai kekasih hati, Dani (Faizal Yusup) tetapi selepas dipujuk oleh ibu bapanya, dengan alasan yang kukuh, dia akhirnya bersetuju. Walaupun tiada perasaan cinta, Adam sebagai suami telah bertindak bijak untuk mencari titik persamaan yang menyatukan mereka.
Mereka mula bercinta dan dikurniakan seorang anak. Selepas lima tahun, percintaan mereka menghadapi dugaan tatkala Maya digoda kembali oleh Dani. Adam mula berjauhan dengan Maya untuk mengejar impiannya dan ini membuatkan mereka sering bergaduh. Adakah Maya akan menyedari tiada cinta yang lebih tulus selain dari cinta suaminya?

Download Link

Mediafire[Episode 1 - Episode 23 (complete)] 
Password to extract: jiwang.tv 



Di bawah ini adalah pramugari yang cantik-cantik dari serata dunia. Ada dari Asia, Timur Tengah dan juga dari negara barat. Sila lihat, dan pilih yang mana satu anda suka. MalaysiaSensasi sudah awal-awal lagi pilih Russia, dan Thailand :) - malaysiasensasi.net


Malaysia

Russia

USA

Thailand

UAE
Afrika


Contohnya: Gaji Ali adalah sebanyak 3 dinar pada Jan 2009.

Pada Jan 2009, 1 dinar bersamaan RM 450. Kalau dalam RM, gaji Ali bersamaan 1350 pada bulan itu. Katakan Ali menjual 2 dinar setiap kali menerima gajinya dan menyimpan 1 dinar. Jadi Ali mendapat RM 860.00 (430 x 2 dinar) mengikut harga buying ketika itu. Duit itu digunakan sebagai perbelanjaan bulanan.

Pada Jan 2010, 1 dinar bersamaan RM 550. Jadi gaji Ali pada Jan 2010 adalah sebanyak RM 1650. Seperti biasa Ali menjual dinarnya sebanyak 2 keping dan mendapat RM 1040 (520 x 2 dinar) mengikut harga buying ketika itu dan duit itu digunakan seperti biasa untuk perbelanjaan bulanan.

Kalau nak diikutkan, gaji Ali tetap juga 3 dinar. Tetapi dengan kenaikan harga emas, Ali seolah-olah mendapat kenaikan gaji sebanyak 22% dalam setahun! Dan daripada nilai dalam RM 1350, gajinya naik menjadi RM 1650. Bukankah dah naik sampai RM 300? huhu...bestnya gaji dalam dinar ni.
Bagaimana pula dengan 1 dinar yang disimpan setiap bulan itu? Ali menyimpan 12 keping dinar sepanjang setahun itu. Jadi jika dihitung dengan nilai semasa, 1 dinar ketika itu adalah bersamaan RM 550, jadi RM 550 x 12 keping = RM 6000!!!

WoW! Dengan gaji pada Jan 2009 bernilai RM 1350, belanja RM 860 pada bulan itu, dalam masa yang sama boleh membuat simpanan sehingga RM 6,000??? Itulah kehebatan dinar. Siapa dapat menjangkakan gaji tetap sebanyak 3 dinar mampu menambahkan simpanan bulanan dan meningkatkan pendapatan bulanan. Hebat kan? Banyak hikmahnya kalau guna dinar dan dirham ni...

Abu Bakar ibn Abi Maryam pernah berkata, beliau mendengar Rasulullah S.A.W. bersabda, "Akan tiba satu zaman di mana tiada apa yang tinggal dan boleh digunakan oleh umat manusia, maka simpanlah Dinar dan Dirham" (Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal)

Kesian betul tengok muka budak tu berlari selamatkan diri dari "ditembak" oleh burung tu. Burung tu pulak macam sengaja je nak cari pasal dengan budak tu kan..kalau kat kampung di Malaysia, dah lama burung tu jadi mangsa lastik budak-budak kampung - malaysiasensasi.net


Bazar Ramadan mungkin menjadi tempat paling sesak dengan orang ramai yang mahu mencari juadah berbuka tetapi ia juga tempat yang paling banyak berlaku kes keracunan makanan sejak umat Islam mula berpuasa pada 10 Ogos lalu.

Laporan Kementerian Kesihatan mendapati, daripada 13 kes keracunan makanan yang dilaporkan sejak 10 Ogos lalu, sebanyak tujuh kes didapati berpunca daripada makanan yang dibeli di bazar Ramadan.

Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. Mohd. Ismail Merican dalam kenyataannya di sini semalam menjelaskan, kesemua kes membabitkan makanan yang telah basi tetapi masih dijual kepada pelanggan.
"Kami kecewa dengan sikap pengendali makanan yang masih menghidang atau menjual makanan basi tanpa mengambil kira kesan terhadap kesihatan pelanggan mereka," katanya.

Menurut beliau, tiga kes lagi berlaku di institusi seperti kem Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) atau kolej manakala lain-lain kes di kantin sekolah serta majlis persendirian.

ps: Bukan saja MAHAL, malah bazar ramadhan juga berisiko tinggi rupanya. Peniaga hanya tahu kaut untung berlipat ganda, orang ramai yang jadi mangsa. Mungkin inilah hikmah kepada kejadian ribut yang melanda beberapa bazar ramadan baru-baru ini, menjadi peringatan kepada peniaga supaya tidak terlalu tamak!!


Di Los Angeles, seorang wanita islam telah bertindak menyaman taman tema Disneyland kerana taman itu melarang pemakaian tudung dan dianggap sebagai mengamalkan sikap diskriminisi.

Ceritanya bermula apabila Imane Boudal bertanya kepada majikannya, Hotel Grand Californian, sama ada dia boleh bertudung ketika bekerja sebagai pelayan, beberapa bulan lalu.Namun selepas tidak mendapat sebarang jawapan daripada majikan, Imane, 26, memakai tudung baru-baru ini sempena kedatangan Ramadan.

Imane (bertudung warna putih)

Tidak lama kemudian, Disneyland mengarahkan Imane membuka tudung jika mahu terus bekerja sebagai pelayan kerana ia tidak sesuai dengan imej syarikat berkenaan. Disney juga, katanya, mencadangkan Imane supaya bekerja di bahagian lain yang tidak perlu berdepan dengan pelanggan jika mahu terus bertudung. ika tidak, katanya, Imane dikehendaki berhenti.
Enggan berkompromi, Imane kemudian mengheret Disneyland ke Suruhanjaya Persamaan Hak Amerika Syarikat, sebuah agensi mengendalikan isu diskriminasi di tempat kerja.Menurut wanita itu, tawaran mereka meletakkan beliau di bahagian belakang adalah satu penghinaan.Katanya lagi, disebabkan beliau keturunan Arab Maghribi, beragama Islam, mereka enggan melihat beliau menjadi pelayan.

Timbalan Pengarah Eksekutif Majlis Perhubungan Amerika - Islam Los Angeles, Ameena Mirza, berkata tiada sebab Disneyland melarang Imane bertudung ketika bekerja.


Bekas anggota kumpulan terkenal Spice Girl, Victoria Beckham dilapor ketakutan teramat sangat baru-baru ini. Selidik punya selidik, akhirnya terkantoilah bahawa
Victoria sebenarnya takut kepada tua. Lebih-lebih lagi apabila dia menemui uban di kepalanya. Menurut laporan, dia menangis apabila menemui uban itu - malaysiasensasi.net

em
Telah ditutup

MalaysiaSensasi sekali lagi mengadakan peraduan langganan email MalaysiaSensasi. Kali ini tak perlu nak bagi komen atau apa-apa. Cuma masukkan email anda di ruang yang disediakan dan langgan. Senang bukan?
Syarat-syarat:
  • Langganan mesti disahkan dan mesti aktif. Pengaktifan mesti dilakukan di email anda, apabila anda selesai mengisi borang tersebut.
  • Hanya 5 email terpilih akan mendapat RM10 seorang.
  • Pembayaran akan dilakukan pada setiap awal bulan (akan dimaklumkan melalui email) melalui transfer online
  • Terbuka kepada pelawat MalaysiaSensasi yang baru atau yang sudah lama melanggan dan sesiapa sahaja selagi beradi di Malaysia
  • Seorang hanya boleh menggunakan 1 email sahaja dan menang 1 hadiah sahaja
  • Pemenang akan diumumkan melalui blog ini dan juga kepada email pemenang
  • Sesiapa sahaja boleh menyertai
Langkah Pertama:
Isi email anda di ruang yang disediakan, dan klik butang subscribe


Langkah Kedua:
Isi email anda sekali lagi maklumat seperti yang diminta di bawah. Kadang kala anda tidak diminta untuk memasukkan semula email anda. Jadi terus ke proses seterusnya
Langkah Ketiga:
Periksa email anda, dan ikut arahan untuk pengaktifan langganan

Koleksi Upin & Ipin TV Series
Info
Upin & Ipin is a Malaysian television series of animated shorts produced by Les' Copaque Production, which features the life and adventures of the eponymous twin brothers in a fictional Malaysian kampung. Originally a side project for the blockbuster animated film Geng: The Adventure Begins, Upin & Ipin was introduced on TV9 in 2007 as a six-episode Ramadan/Eid special, to instil significance of the Islamic holy month amongst children. To date, the series has reached its fourth season, including another Ramadan special season in 2008, and, season three onwards, the year-long, secularly-themed Upin & Ipin and Friends, the series' international debut via the Disney Channel Asia.

AIR KOLAH, AIR LAUT
Episode 01 http://www.mediafire.com/?3i3gygmn2qi
Episode 02 http://www.mediafire.com/?l2rgtmjo2bt


BASIKAL BARU
Episode 03 http://www.mediafire.com/?y2nqmq5yjne
Episode 04 http://www.mediafire.com/?2azhxzn2jmn


BERKEBUN
Episode 05 http://www.mediafire.com/?j5n1qynkzjn
Episode 06 http://www.mediafire.com/?qjjqjnzmjhy

GOSOK JANGAN TAK GOSOK
Episode 07 http://www.mediafire.com/?y5wridoj12m
Episode 08 http://www.mediafire.com/?dnrjkwaymwj
Episode 09 http://www.mediafire.com/?mzqdzezheeu


KISAH 2 MALAM
Episode 10 http://www.mediafire.com/?ejyyyg2nzdy
Episode 11 http://www.mediafire.com/?tzwztndomdw

KEMBARA KE PULAU HARTA KARUN (Part. 01)
Episode 12 http://www.mediafire.com/?mnjmmqmzztd
Episode 13 http://www.mediafire.com/?ndeyz1vmeun
Episode 14 http://www.mediafire.com/?51qxhkzizyj

ISTIMEWA HARI IBU
Episode 15 http://www.mediafire.com/?jzdzjmmnfmy
Episode 16 http://www.mediafire.com/?gynmdcxk2wd

KAMI 1MALAYSIA
Episode 17 http://www.mediafire.com/?zmk2rygjxmy
Episode 18 http://www.mediafire.com/?3mmzuzowjim

SERONOKNYA MEMBACA
Episode 19 hingga Episode 21 http://www.mediafire.com/?ntmyjeytjjc

BERPUASA BERSAMA KAWAN BARU
Episode 22 http://www.mediafire.com/?mjmi4yncbyj
Episode 23 http://www.mediafire.com/?2wxjwjtyhzn

SELAMAT MENYAMBUT LEBARAN
Episode 24 http://www.mediafire.com/?wmmwne3jmhl

UPIN, IPIN & APIN
Episode 25 http://www.mediafire.com/?ohknj2qyym0
Episode 26 http://www.mediafire.com/?3zznkijmhmm

JEJAK RAMBO
Episode 27 http://www.mediafire.com/?d1vkwtmdmuy
Episode 28 http://www.mediafire.com/?ziynmytwjtn
Episode 29 http://www.mediafire.com/?2myklxychyj

DIRI BERSIH BADAN SIHAT
Episode 30 http://www.mediafire.com/?mr5djje2rky
Episode 31 http://www.mediafire.com/?zomrmdohw5z

KEMBARA KE PULAU HARTA KARUN (Part. 02)
Episode 32 http://www.mediafire.com/?z42mjnqqwzz
Episode 33 http://www.mediafire.com/?o5vmidtbzjg
Episode 34 http://www.mediafire.com/?myo34jnteiy


AMBIL GALAH TOLONG TUNJUKKAN
Episode 35 http://www.mediafire.com/?zodmnzddjzd
Episode 36 http://www.mediafire.com/?nmunmamqmxj
Episode 37 http://www.mediafire.com/?ixoicmi45wy
Episode 38 http://www.mediafire.com/?3zyjmozu2qd

SAPY OH SAPY
Episode 39 http://www.mediafire.com/?ewxm0ymz4tn
Episode 40 http://www.mediafire.com/?2dmmtd3grzd


KEMBARA KE PULAU HARTA KARUN (Part. 03)
Episode 41 http://www.mediafire.com/?mmgzq2jy5dy
Episode 42 http://www.mediafire.com/?j2x2znjm43d

JUARA KAMPUNG
Episode 43 http://www.mediafire.com/?awjgolvznmm
Episode 44 http://www.mediafire.com/?01hmy1yw2hn
Episode 45 http://www.mediafire.com/?koingfnryml

ANAK HARIMAU
Episode 46 http://www.mediafire.com/?g0enmjyzmtz
Episode 47 http://www.mediafire.com/?utnatlm2xng
Episode 48 http://www.mediafire.com/?mtg1ykyzymn
Episode 49 http://www.mediafire.com/?nommmtz2m2n
Episode 50 http://www.mediafire.com/?monhrdhzamw
Episode 51 http://www.mediafire.com/?uxg4cy1nk2w