Koleksi Sensasi


Tengah-tengah surf internet tetiba terjumpa satu facebook seorang bekas gerila komunis yang nampak gayanya bengang benar dengan seorang wartawan Mastika. Teruk jugaklah wartawan tu kena kutuk...MalaysiaSensasi pun tak kenal sangat dengan wartawan tu. Tapi rasanya mungkin sebab wartawan tu ada menulis sesuatu yang menyakitkan hati bekas komunis tu kot - malaysiasensasi

Ini komen pada gambar tu:

BUDAK GEMUK HITAM TU JAHAT, WARTAWAN MASTIKA YANG MEMBUAT PENIPUAN TENTANG PAK ABDULLAH CD...KALAU JUMPA BAGI PELEMPANG

Link facebook:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=30927800&fbid=1376529729340&op=1&o=global&view=global&subj=100000660065752&id=1114746591


Sepasang suami isteri dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, semalam, atas tuduhan menganjurkan pelaburan wang kutu menggunakan wang pos dinamakan Program Ekspres yang dikatakan sudah mencatatkan keuntungan kira-kira RM30 juta hasil penyertaan 30,000 ahli.

Sabbri Yusof, 49 dan isterinya, Rahimah Rahim, 39, pemilik World Heritage Resources, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas saman ke atas mereka dibacakan di hadapan Majistret Hafizah Abdul Rajak. 

Kedua-duanya didakwa menggunakan syarikat milik mereka untuk menganjurkan pelaburan wang kutu sedangkan syarikat itu berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) sebagai ejen komisen wang. 

Mereka didakwa menjalankan Program Ekspres yang menyalahi Akta Kumpulan Wang Kutu 1971 di antara 1 Disember 2008 hingga 29 April lalu. 

Pasangan itu berasal dari Kuala Lumpur disaman mengikut Seksyen 3 akta berkenaan yang memperuntukkan hukuman denda tidak melebihi RM5,000 atau penjara maksimum tiga tahun atau kedua-duanya jika disabitkan kesalahan. 

Dalam prosiding semalam, pendakwaan diwakili Pegawai Pendakwa SSM, Steve Chin Yun Cheong, manakala pasangan terbabit tidak diwakili peguam. Hafizah menetapkan 2 November depan sebagai tarikh sebutan semula kes itu. 

Tindakan terhadap syarikat itu susulan serbuan serentak dilakukan SSM terhadap tiga syarikat perniagaan yang dipercayai menganjurkan program pelaburan wang kutu dengan kaedah wang pos. 

Selain World Heritage Resources milik Sabbri dan Rahimah, dua lagi syarikat dijangka berdepan tindakan undang-undang oleh SSM. 

Aktiviti syarikat terbabit melanggar akta yang melarang orang perseorangan, perniagaan atau syarikat daripada menganjurkan program kutu seumpama itu. 

Menurut suruhanjaya itu, berdasarkan maklumat, ada pelbagai pakej ditawarkan penganjur program merangkumi pelbagai pelan pelaburan. 

Sebagai contoh, Pelan A Platinum mensyaratkan peserta membuat pelaburan RM312, Pelan A Emas (RM100), Pelan A Perak (RM50), Pelan B Platinum Bijak (RM396.50) dan Pelan B Emas Bijak (RM136.50). 

Difahamkan, siasatan suruhanjaya mendapati World Heritage Resources yang beroperasi sejak akhir 2008 mendapat sambutan hebat di kalangan pelabur Bumiputera sehingga ada peserta melabur sehingga RM300,000.




Cuba perhatikan gambar di atas tu. Apa yang tak kena?. Okey skang lihat pulak gambar mamat dalam bulatan tu pulak. Macamana boleh sesat brader pakai songkok tu. Macam orang Nusantara je..? - malaysiasensasi.net

Samseng ada di mana-mana. Ada samseng baik dan ada jugak samseng yang jahat. Gambar di bawah menunjukkan seorang mangsa kena bunuh, mayatnya dihiris-hiris oleh mafia. Menurut sumber, mamat mangsa mempunyai masalah dengan sindiket dadah di Columbia - malaysiasensasi


Manusia pokok ini pernah menggemparkan dunia suatu ketika dahulu sehingga mendapat perhatian saintis perubatan USA membuat pembedahan bagi memulihkannya. Bagaimana keadaan beliau sekarang? jom tengok - malaysiasensasi

Pelakon popular Hollywood Angelina Jolie dikatakan memaksa anak perempuannya, Shiloh, yang berusia 4 tahun, untuk menjadi seorang tomboi. Oleh sebab itu, Jolis selalu membelikan pakaian kanak-kanak lelaki untuk Shiloh. Menurut Showbiz Spy, kadangkala aktres itu menyuruh Shiloh memakai baju anak lelakinya, Maddox - malaysiasensasi

Ini kereta apa ni?. Tak nampak langsung kemek kat depan tu. Namun apa yang pasti ialah kereta ini bukan keluaran Proton atau Perodua, akan tetapi harga kereta ini mungkin sama dengan harga Proton atau Perodua - malaysiasensasi.net

Ini kisah seorang lagi pahlawan, tokoh hebat di Pahang. Namanya Pawang Nong, cukup terkenal di daerah Jerantut dan sebahagian tempat di negeri Pahang. Jika di Lancang dan Temerloh terkenal dengan Datuk Bahaman dan anaknya Cikgu Jantan, di Mentakab terkenal dengan Bomoh Aziz, di Jerantut pula tekenal dengan Mat Kilau. Tetapi umum mengetahui siapa Mat Kilau, dan hanya sedikit yang menenali PAWANG NONG. Bagi orang Pahang, di Jerantut terutamanya, nama Pawang Nong sudah tentu pernah didengar. Post kali ini, mari kita mengenali tokoh yang banyak berjasa ini - malaysiasensasi.net

Pawang Nong atau nama sebenar beliau ialah Haji Nong Taib Bin Santan adalah merupakan Pawang Diraja Negeri Pahang suatu masa dahulu. Beliau juga adalah pengikut serta dikatakan pernah menuntut dengan pahlawan pahang yang terkenal iaitu Mat Kilau yang berjuang menentang penjajah suatu ketika dahulu di sebelah Kampung Hulu Cheka @ Ulu Cheka, Jerantut, Pahang.

Beliau telah dilahirkan di Kampung Sempiat,Tanjung Besar, Benta Kuala Lipis pada tahun 1874 dan beliau telah meninggal dunia pada 10 November 1977 di Kampung Ulu Cheka. Makam beliau boleh dilawati di perkarangan masjid Kampung Ulu Cheka, Jerantut, Pahang. Beliau mempunyai dua orang isteri serta dikurniakan 11 orang anak hasil perkahwinan beliau iaitu isteri pertama bernama Patam Mat Sama yang dikurniakan 8 orang anak (4 orang lelaki dan 4 orang perempuan) dan dengan isteri kedua yang bernama Hajah Halimat Binti Mak Long dan dikurniakan 3 orang anak (1 lelaki dan 2 perempuan).
Beliau merupakan pengasas atau pembuka Kampung Ulu Cheka bersama 7 orang kawannya pada 7 Julai 1907. Dan beliau dilantik sebagai ketua kampung pertama sehingga tahun 1966. Selain itu beliau merupakan pengasas masjid Kampung Ulu Cheka serta merupakan Pawang Utama di kampung ini serta menjadi Pawang Diraja.

Beliau juga merupakan pengasas seni silat cekap di kampung Ulu Cheka serta merupakan Pahlawan Melayu Pahang yang menentang penjajahan komunis dan tentera Jepun di daerah ini.Di kalangan penduduk setempat yang rapat memanggilnya dengan gelaran Aki We atau Moyang We.


KEHEBATAN

Sedikit sumber yang penah dicerita secara lisan daripada orang-orang tua terdahulu tentang kehebatan Pawang Nong.

Pawang juga bermakna seseorang yang pandai , berkebolehan dan banyak ilmu kebatinannya termasuk mengubati org dan juga mempunyai kelebihan ilmu kebatinan yang lain hilang ghaib dan sebagainya sehingga berhubungan dengan makhluk lain jin dan seumpamanya. Antara lain kehebatan beliau yang penah diceritakan secara lisan beliau dapat memagari kawasan kampung daripada kelihatan oleh tentera Jepun dengan kata lain perkataan pihak musuh tidak akan nampak dimana kampungnya. Sehingga pandangan mereka nampak hutan sahaja.

Cerita lisan yang penah diceritakan akan kehebatan beliau bila mana beliau penah di tangkap oleh tentera komunis diikat dengan rantai bersama anaknya ketika belia hanya membiarkan sahaja sehingga beliau dibawa kesatu tempat mungkin sudah melewati batas kesabarannya beliau dengan sekali sentap sahaja rantai besi yang mengikatnya telah lucut drp tangannya.

Kehebatan anaknya ketika tidak kurang hebatnya dengan sekali tepukan pada meja yang dibuat daripada kayu telah seakan hancur berkecai. Pada masa yang sama juga komunis sudah tidak berkata apa-apa semuanya meninggalkan dua beranak tersebut.

Kehebatan lain yang penah diceritakan bagaimana beliau dapat menghapuskan syaitan yang bergelar org minyak yang dengan ilmunya itu. Serta bagaimana kisah beliau boleh meminjam peralatan seperti pinggang mangkuk daripada org halus (org bunian) utk kegunaan penduduk kampungnya bila mana mereka ingin membuat majlis kenduri dan sebagainya. Malangnya tradisi ini tidak dapat diteruskan walaupun ketika hayat beliau masih ada kerana perjanjianya dengan makhluk tersebut telah dilanggar, pinggang mangkuk yang pecah mesti dipulangkan macam mana sekali pun keadaanya, ada diantara penduduk tidak mengindahkan perkara ini ada di antara mereka terus membuangkannya sahaja lantaran mereka sendiri yang menlanggar perjanjian ini walaulupun telah dinasihakan oleh beliau. Kisah ini cukup terkenal suatu ketika dahulu, kini ia lenyap begitu sahaja.

Sebuah sekolah di Jerantut mengabadikan nama beliau

Di atas jasa-jasa dan kehebatan serta penghormatan kepada beliau pihak Inggeris ketika telah menganugerahkan dua Bintang kebesaran Kerajaan Britsh kepadanya. Anugerah bergitu tinggi nilanya kerana tidak semua org mampu untuk memilikinya. dan di atas sumbangan bakti beliau sebuah sekolah telah mengabadikan nama beliau sekolah di kampungnya di beri nama Sekolah kebangsaan Pawang Nong Ulu Cheka Jerantut. - Disusun oleh MalaysiaSensasi

Gambar ini boleh dijadikan pengajaran kepada isteri-isteri yang curang atau menggatal di luar. Menurut sumber, gambar yang bakal anda lihat nanti adalah gambar di mana kemaluan seorang isteri telah dibakar oleh suaminya sendiri. Punya kejadian tidak diketahui - malaysiasensasi


Pemilik firma skuter futuristik Segway, Jimi Heselden meninggal dunia selepas kenderaan beroda dua yang dinaikinya itu terjatuh dari sebuah gaung ke dalam sungai dan mayatnya ditemui di dalam Sungai Wharfe berhampiran kediamannya di bandar Boston Spa, utara England. Heselden, 62, merupakan seorang jutawan warga Britain

Untuk rekod Heselden mengetuai sepasukan pelabur Britain yang membeli Segway Inc yang beribu pejabat di Amerika Syarikat (AS) pada Disember tahun lalu. Firma berkenaan mengeluarkan dan mengedar skuter itu. Dijana dengan kuasa motor elektrik, skuter tersebut merupakan sebuah pengangkutan peribadi dan memiliki kelajuan maksimum 20 kilometer sejam.Penunggang skuter itu boleh menggerakkannya ke kanan atau ke kiri dan ia bolah dicas semula dengan menggunakan soket elektrik di rumah.

Sementara itu, beberapa laporan menyatakan Heselden meninggal dunia selepas seminggu dia menjadi antara dermawan paling utama di Britain dengan menyumbang £10 juta (RM48.9 juta) kepada sebuah badan amal. Sepanjang hayatnya, Heselden yang memiliki syarikat HESCO Bastion, telah menghulurkan derma berjumlah £23 juta (RM112.6 juta).

Dia memiliki kekayaan mencecah £166 juta (RM814.14 juta) dan berada pada kedudukan ke-395 senarai Manusia Terkaya Sunday Times dengan mengatasi Simon Cowell iaitu pengasas program pencarian bakat nyanyian, X Factor

Kali ni marilah kita tengok gambar-gambar kat bawah ni. Ada yang pelik, ada yang lucu dan ada yang kita sendiri tak paham apa maksud dia - malaysiasensasi.net




Menurut sumber, nama sebenarnya ialah Roshida Binti Abd Aziz dan merupakan seorang cikgu Bahasa Inggeris yang mengajar di SK Pulau Padang yang terletak di Bota,Perak. Di alam internet beliau popular dengan gelaran Cikgu Shida yang melakukan pembikinan video mimingnya yang sangat menghiburkan penonton. Belum ada lagi cikgu yang sehebat dia ni, berani dan kreatif. Jangan peduli apa orang kata ya cikgu. Kreativiti tidak boleh disekat. Jom tengok video dia - malaysiasensasi
UPDATE: Set kepada umum




Nak tengok video lain?
1.Channel Youtube 2.Fan Page Facebook


Mengarut betul orang putih ni. Tak dapat dipastikan, diorang buat macam ni sebab nak masuk TV, nak masuk Internet, nak masuk surat khabar atau nak masuk neraka? - malaysiasensasi.net



Bila baca report ni rasa cam tak patut pun ada, nak marah pun tak boleh. Susah..nampaknya rakyat Malaysia belum lagi menjadi 1Malaysia seperti gagasan PM. Tapi peliknya bila melayu cakap soal perkauman mesti kena hentam, kena report polis..tapi bila kaum lain persoalkan hak melayu tak pula disebut sebagai perkauman...ntahlah..Baca la sendiri di bawah ya.. - malaysiasensasi.net

Ntah macamana boleh tembus kaki tu. Ngeri pulak nengok..geli pun ada. Ini mesti kes tertembak atau kena tambak kat kaki tu - malaysiasensasi.net



Kisah bermula dengan pembukaan cerita di kawasan perkuburan di mana Muzir dianiaya oleh Hasbi demi melengkapkan ilmu hitam serta mendapatkan isteri Muzir. Akibatnya Muzir dipenjarakan seumur hidup. Di dalam penjara, Muzir berjaya mendapatkan ilmu hitam daripada Embah yang bakal menemui ajalnya. Namun, ilmu Muzir tidak sempurna kerana bilik penjaranya dikunci dengan ayat-ayat serta kalimah Allah. Lalu muncullah Pak Long, seorang warden penjara dan juga Pakcik kepada Muzir yang isterinya ditimpa musibah. Akibat cintakan isteri dan terdesak, Hafif telah bersetuju dengan syarat-syarat Muzir iaitu memadam ayat dan kalimah Allah di sekitar bilik penjara Muzir, menghidangkan tiga jenis hidangan untuk penjaga ilmu hitam dan mengambil tali pengikat pocong wanita yang mati kerana anak sulung menggunakan gigi.

Nak download tak cerita ni? Kalau nak donwlod, link ada kat bawah..sila download ye..

Mediafire
part 1 - http://www.mediafire.com/?p26y16cf02jyp33
part 2 - 
http://www.mediafire.com/?s5kyhaj9gsr963y
part 3 - 
http://www.mediafire.com/?38we44s10ends8g
part 4 - 
http://www.mediafire.com/?9ux3iemqzcrqoux
Megaupload
part 1 - 
http://www.megaupload.com/?d=0BT6CX3E
part 2 - 
http://www.megaupload.com/?d=XNC53SOC
part 3 - 
http://www.megaupload.com/?d=3EFS9MRC
part 4 - 
http://www.megaupload.com/?d=XQRJ1CWG
Hotfile
http://hotfile.com/dl/71276616/2b63356/Mantra.2010.DVDRip.x264.AC3.KaRL.JWG.part1.rar
http://hotfile.com/dl/71277294/8eb7094/Mantra.2010.DVDRip.x264.AC3.KaRL.JWG.part2.rar
http://hotfile.com/dl/71277973/609f188/Mantra.2010.DVDRip.x264.AC3.KaRL.JWG.part3.rar
http://hotfile.com/dl/71278195/fccdd6b/Mantra.2010.DVDRip.x264.AC3.KaRL.JWG.part4.rar
MKV (267MB)
Mediafire

part 1- 
http://www.mediafire.com/?xxja989bbiv4cgl
part 2- 
http://www.mediafire.com/?1ai0fhc3q75qn57
part 3- 
http://www.mediafire.com/?2cna2gctv7s2448
Hotfile Single Link
http://hotfile.com/dl/71331900/cceb69a/M4NTR4.Jie.Azz.mkv.html
Fileserve Single Link
http://www.fileserve.com/file/wmdddqY
RMVB (212MB)~best~
Mediafire
part 1- 
http://www.mediafire.com/?qry6731c9watbf1
part 2- 
http://www.mediafire.com/?d184te4y3gjunkd

Hotfile

http://hotfile.com/dl/71393936/84c7e43/Mantra.2010.DVDRip.rmvb.001.html
http://hotfile.com/dl/71394016/a2abbcc/Mantra.2010.DVDRip.rmvb.002.html

or 
RMVB (274MB)


Mediafire
part 1- http://www.mediafire.com/?3ixsvvssej7a1bg
part 2- 
http://www.mediafire.com/?6m1ksdc4h6l8tut
Hotfile
http://hotfile.com/dl/71427073/8388d0e/mantra.rmvb.001.html
http://hotfile.com/dl/71427141/90a24e0/mantra.rmvb.002.html






Dilahirkan pada sekitar tahun 1917 di Kampung Guai, Temerloh ( sekarang ni Bera ). Ayahnya bernama Haji Awang bin Imam Kassim. Beliau meninggal dunia pada tahun 1987 di Kampung Bukit Keledang.Manakala jenazahnya dikebumikan di Tanah perkuburan Islam Kg Guai. Kampung Guai dan Kampung Bukit Keledang dipisahkan oleh Sungai Pahang.

Dari isterinya yang bernama Siti Maryam binti Imam Rasu beliau dikurniakan empat orang anak. Anak yang sulung bernama Abd Rahman manakala yang seterusnya adalah Sepiah, Husin@Ibrahim dan Zulkifli@Abu Bakar.

Manakala dari isterinya yang bernama Siti bin Pendek beliau dikurniakan sepuluh orang anak iaitu :- Maimon(Kelesom) , Jamaluddin , Ramlah , Dahilan , Halimaton, Salbiah ,Badariah ,Fatimah ,Sakinah dan Mohd Tarmizi. Isteri yang ketiga bernama Esah binti Ibrahim pula tidak dikurniakan cahayamata.

Semua isterinya telah meninggal dunia kecuali Siti binti Pendek. Beliau sekarang tinggal di Rumah Besar ( Peninggalan Pawang Kadir ) di Kampung Bukit Keledang. Empat orang anaknya telah meninggal dunia iaitu Abd Rahman,Sepiah,Husin dan Jamaluddin. Manakala yang lain menetap di beberapa tempat di antaranya ialah Jengka,Seremban,Kg Awah,Tementi,Kuala Pilah,Triang dan Bukit Keledang.

Tok Pawang Kadir ini adalah salah seorang dari Pawang Raja ( masa Sultan Abu Bakar ) dan seorang lagi ialah Pawang Noh dari Jerantut. Itu menurut orang-orang ehwai Guai ni bagitahu.




Keturunan Pawang ini adalah warisan turun termurun. Semasa hayat Tok Pawang Kadir dua orang anaknya iaitu Abd Rahman dan Jamaluddin nampak berkebolehan memikul tanggungjawab sebagai pawang. Satu majlis pengistiharan pengganti diadakan selepas solat jenazah Tok Pawang Kadir . Pengganti yang dipilih adalah anaknya yang sulung iaitu Abd Rahman.



Selepas majlis pengistiharan pengganti semua kaum dan kerabat menangguk kepala seolah-olah tanda restu dan hormat kepada pawang baru, iaitu Tok Pawang Abd Rahman. Azan dilaungkan oleh aki Ishak dengan alunan yang sangat memilukan dan membuat semua hadirin turut menangisi serta pilu semasa jenazah Tok Pawang Kadir turun dari rumah untuk disemadikan di Tanah Perkuburan Kg Guai, Temerloh Pahang (sekarang Bera) - 


KEHEBATAN

Diceritakan orang bahawa Pawang Kadir berkebolehan menjinakkan buaya. Malah ada yang pernah melihat beliau menambat buaya di sungai. Suatu ketika, di daerah Jerantut, beliau pernah "menjampi" ikan-ikan di sungai Pahang. Akibatnya, banyaklah ikan-ikan timbul di permukaan air dan orang ramai mengutipnya. Apa yang menarik ialah, beliau "menuba" ikan-ikan tersebut hanya dengan menggunakan air di dalam cerek yang telah dijampi.



Pengakuan selamba Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Rusma Ibrahim dalam suratnya kepada Persatuan Pengguna Islam (PPIM) pada 2007 pastinya mengecewakan ramai umat Islam di negara ini. Walaupun surat ini (Lihat Lampiran Gambar dibawah) sudah lama, namun hingga kini KWSP masih lagi aktif untuk melaburkan dana caruman umat Islam yang kini melebihi RM 1 Billion kepada sektor perjudian dan riba. 
Empat cabang pelaburan KWSP yang utama didedahkan iaitu;
  1. Pelaburan Sekuriti Kerajaan-Bon dan pinjaman wang kepada projek Kerajaan.
  2. Pinjaman Korporat-Pinjaman wang kepada syarikat termasuk GLC
  3. Pelaburan Dalam Pasaran Wang-FOREX
  4. Pelaburan Ekuiti-Pembelian saham-saham dalam syarikat berpotensi termasuk syarikat judi, arak dan lain-lain. Ini termasuk juga dalam projek bailout syarikat kroni BN yang nak bankrap.
Pelaburan pelbagai yang tidak terkawal ini menunjukan sikap tidak sensitif KWSP dalam menguruskan sumber kewangan umat Islam. Ini amat mengecewakan kerana mereka melaburkan wang yang diambil secara paksarela begitu sahaja.
Dengan organisasinya yang besar, adalah tidak logik KWPS tidak mampu untuk membuat pengasingan. Jika sistem perbankan masakini boleh perkenalkan perbankan konvesional dan Islamik, kenapa KWSP tak boleh?
Bagi saya KWSP sudah tiada alasan dalam hal ini, semua teori dan alasan yang diberikan selama ini sudah lapuk. Dan hari ini sesuatu perlu dilakukan bagi membentuk struktur pelaburan KWSP yang baru.