Cara Mencuri Nombor Kad ATM Orang Lain

Admin | 1/24/2011 |

Inilah cara-caranya bagi seorang Malaon untuk mencuri nombor kad ATM anda. Perhatikan kronologi gambar-gambar di bawah dan lihat bagaimana mereka melakukannya - malaysiasensasi.net

Penjahat memasang alat pada mesin ATM
Sungguh teliti kerja dia ni
Sorang lagi cover line kat luar
Ini pula mangsa pertama mereka..
Setelah selesai melakukan transaksi, anehnya kad ATM tak boleh dikeluarkan dari mesin itu. "Tertelan".

Penjahat ni datang kononnya nak beri bantuan

Penjenyah yang kononya 'baik hati' ini meyakinkan mangsanya bahawa cara mengeluarkan kad ATM adalah dengan menekan nombor PIN dan ketika itu dia akan menekan tombol "Cancel""Enter". Dia ingin tahu berapa nombor PIN si mangsa ini. Pada gambar ini boleh kita lihat ada tombol yang ditekan oleh si mangsa. 
Setelah berusaha berkali-kali si 'Penolong' akan meyakinkan mangsa yang kadnya sudah benar-benar tertelan oleh mesin ATM dan menyarankan kepada mangsa untuk menghubungi pihak Bank.

Setelah situasi aman dan tidak disyaki, penjahat ini akan kembali lagi untuk mengeluarkan kadATM dari alat perangkap yang dia pasang sebelumnya. Dia  telah mendapatkan nombor PIN nya yang telah berjaya diperolehi daripada mangsa .
Dari jam yang tertera di CCTV boleh  dikatakan dia hanya memerlukan masa hanya 24 saat untuk membuat penipuan ini dan menurut catatan pihak bank penjahat ini berjaya membawa keluar duit $4,000 .

Bagaimanakah caranya perangkap itu dipasang?





Katogeri: ,

Koleksi Sensasi Sedunia