Koleksi Sensasi

Dipecat Kerana Enggan Puji Nik Aziz

"Mereka datang berkali-kali memujuk kita untuk sertai HALAQAH. Kita nyatakan kita tak sempat, sibuk nak mengajar kitab. Tapi untuk perjuangan Islam kita luangkan masa juga untuk penuhkan aktiviti dakwah HALAQAH." 

"Tetapi disebabkan kita enggan ikut program parti, enggan sambut cium tangan Nik Aziz, sebab kita ngajar sifat 20 kat masjid, kita tegur apa yang salah.. tanpa sehelai notis pun kita dipecat. Tahu-tahu, cucuk ATM tengok takde sen? Mujur kebetulan terserempak dengan orang HALAQAH kat Majlis Agama, baru lah diberitahu kita dah kena singkir!"

"Bila kita ajar masyarakat akidah yang betul, syariat Islam yang sebenar.. tiba-tiba kita dituduh menentang Islam! Kita dikatakan sokong UMNO!" seraya membuka serban beliau, "niih," ditunjukkan bahagian dalam kopiah yang putih di tengah dan hijau melilit di tepi. "Masa budak-budak lagi kita duk pikul angkut minyak tanah nak pasang pelita kat tempat ceramah!" Transkripsi bicara Tuan Guru Hj Abdul Rahim Omar - sumber:facebook