Koleksi Sensasi

Isteri Kantoi Bedah Plastik


Kehadiran seorang anak biasanya dapat mempererat hubungan antara suami isteri, tapi bagi Jian Feng dan isterinya, kehadiran buah hati mereka justeru mengkandaskan mahligai perkahwinan mereka berdua.

Ketika Jian Feng pertama kali melihat wajah bayi puteri perempuannya yang baru lahir, lelaki yang tinggal di China bagian utara tersebut langsung merasa kecewa. Ia tak dapat menerima kenyataan jika isterinya yang berparas cantik dapat melahirkan seorang bayi dengan wajah yang menurutnya "luar biasa hodoh."

"Saya menikahi isteri saya kerana cinta, tapi setelah anak kami lahir, kami mulai mengalami berbagai masalah pernikahan. Wajah nak kami luar biasa hodoh, hingga ke tahap membuat saya takut," ujar Feng.

Kerana wajah anaknya juga dirasa tidak mirip dengan wajahnya, Feng lalu menuduh isterinya telah curang. Namun ternyata tuduhan itu salah, isterinya tidak curang. Feng akhirnya menemukan fakta pahit bahwa isterinya dulu pernah melakukan pembedahan plastik senilai $100.000 

Merasa ditipu kerana isterinya selama ini tidak pernah memberitahukan hal tersebut kepadanya, Feng lalu membawa masalah ini ke mahkamah. Hakim tidak hanya mengabulkan gugatan cerainya, tetapi juga memutuskan bahawa Feng berhak untuk menerima ganti rugi sebanyak $120.000

Menurut lansiran rt.com, pengguna media sosial nampaknya lebih banyak yang mendukung keputusan Feng untuk bercerai.