Koleksi Sensasi

Disangka Mayat Rupanya Orang Gila Buat Lawak!

gila
Penduduk, Kecamatan Tanggul , Jember , Jawa Timur , Indonesia,menjadi kecoh ini disebabkan , seorang pemuda yang tidak dikenali identitinya , ditemui terapung di sebuah longkang di tepi jalan.
“Waktu itu saya dan penduduk yang melalui kawasan sana sangat terkejut, kerana ditemui mayat seseorang, ” ujar Sugeng, salah seorang penduduk setempat. Kerana ingin tahu, kata Sugeng, penduduk kemudian membaling batu ke arah orang tersebut , dan dikatakan tidak bergerak. “Saya ketika itu panik dan melaporkan kepada polis , kerana saya sangka itu memang mayat seseorang, ” jelas beliau.
Setelah menerima laporan itu , polis kemudian datang ke lokasi kejadian. Ketika itu pemuda yang tidak dikenali identitinya tersebut , tetap tidak bergerak. Polis akhirnya turun ke longkang untuk melakukan pemindahan. ” Ketika itulah, pemuda yang dalam keadaan telanjang bulat tersebut tiba -tiba bangun kemudian duduk dan lantas tertawa.
Ternyata pemuda itu adalah orang gila, ” katanya tertawa. Di sebabkan peristiwa ini membuat penduduk yang sudah mulai berkerumun di lokasi kejadian lantas tertawa melihat kejadian tersebut. ” Gimana gak mau tertawa , la wong dikira mati lalu hidup lagi,” kata Sugeng.amekaw