Koleksi Sensasi

Hotel Ini Di Bina Daripada Garam

Melihat hotel ini Awalnya seperti rumah pantai biasa saja, dengan lantai berpasir serta dinding yang terbuat dari batu. Tetapi setelah dilihat lebih dekat ternyata semua yang berada dalam hotel seluruhnya dari garam, termasuk sebahagian besar perabot di dalamnya.

Hotel de Sal, berhampiran Colchani, Bolivia, merupakan hotel unik dari Amerika Selatan yang menampung tetamu dari seluruh dunia untuk melawat dataran garam yang menakjubkan di negara tersebut.

Para pelancong biasanya tinggal selama beberapa hari di tempat ini, untuk melihat keajaiban alam Bolivia mereka hanya perlu membayar beberapa dollar , dengan vasilitas sebuah bilik double, lengkap dengan tempat tidur yang terbuat dari garam, serta sarapan.

Dataran garam terkenal di Salar de Uyuni, Bolivia, terbentuk dari transformasi antara beberapa tasik prasejarah. Dataran yang dilindungi oleh lapisan garam setebal beberapa meter ini sangat kaya akan kandungan lithium-nya. Yang membuat daerah tersebut sebagai pembekal utama Lithium ke seluruh dunia.