Koleksi Sensasi

Nenek Ini Diraba Hantu Setiap Malam

Sejak empat bulan yang lalu, Doris Birch, nenek berusia 73 tahun yang tinggal di bandar British iaitu Herne Bay, dilaporkan diganggu beberapa malam oleh hantu yang terus meraba-rabanya apabila dia cuba untuk berehat.

“Ianya seperti sotong kurita. Ketika itu saya berbaring di katil dan sepasang tangan menakutkan mulai terasa meraba-raba. Saya menendangnya dan tangan itu hilang”, jelas Birch.

"Lain kali ia datang saya lemparkan selimut tebal ke lantai!" Tetapi hantu itu terus kembali dan Birch telah menggunakan langkah-langkah drastik untuk berurusan dengan entiti tersebut.

“Saya perlukan pemburu hantu,” tegasnya. Mediator gaib Ray Herne mengatakan, dia akan cuba mengusir hantu itu.

Kejadian yang disebut poltergeist seperti ini diyakini merupakan perbuatan hantu jahat. Poltergeist sendiri berasal dari bahasa Jerman dari kata 'poltern' atau membuat kacau dan 'geist' yang bererti arwah.

Selain daripada keganasan misteri dicabul itu, ketakutan bekas pembantu jururawat yang tampil dengan cerita beliau mungkin membuatkan orang berfikir bahawa dia tidak dapat untuk menjaga dirinya sendiri.

Penyelidik paranormal dan blogger Huffington Post iaitu Alexandra Holzer berkata, adalah sukar untuk mengetahui apa yang memberi inspirasi serangan seksual yang menyeramkan itu tanpa siasatan penuh yang sepatutnya dengan pemeriksaan pengantara-trans yang terlatih dan penyelidik serta sejarah rumah Birch sendiri.