Koleksi Sensasi

Tidur Dengan Mayat Suami, Kerana Terlalu Sayang

Belgium – Kerana terlalu sayangkan suaminya, seorang wanita sanggup mengenepikan bau busuk untuk tidur di sebelah rangka suaminya, yang sudah meninggal dunia hampir setahun lalu.

Mayat berkenaan dikenali sebagai Marcel H yang berusia 79 tahun dan meninggal dunia akibat serangan asma pada bulan November tahun lepas.

Namun selepas kematianya, isterinya yang berusia 69 tahun tidak membuat laporan dan terus tidur di sebelah mayat berkenaan, di sebalik bau mayat mereput.

Jiran-jirannya juga tidak menyedari bau busuk tersebut dan keadaan sebenar hanya terbongkar apabila tuan rumah memasuki apartmen tersebut.

Dia berbuat demikian kerana curiga selepas pasangan itu tidak membayar sewa rumah sejak 2012 lalu.

Menurut seorang ahli , pathologist, Philippe Boxho, mayat berkenaan telah reput di atas katil dan organ dalamannya juga sudah reput serta mengeluarkan bendair dalam masa seminggu.

Bendalir itu, katanya telah mengalir di atas katil dan menyebabkan dihurungi serangga serta ulat selain mengeluarkan bau yang amat busuk.

“Meskipun ia mengeluarkan bau yang busuk, namun bagi orang ramai, ia umpama bau sampah dan apabila mayat sudah reput, bau tersebut semakin berkurang.

“Ini bukan kali pertama saya berdepan dengan kes seperti ini malah saya pernah menghadapi dua hingga tiga kes melibatkan orang yang terus tidur dengan pasangan mereka yang sudah meninggal dunia,’’ katanya.