Koleksi Sensasi

Beberapa Orang Masuk Islam Setelah Melihat Video Ini

Video baharu ini adalah satu video yang sangat mencuit hati sesiapa pun yang melihatnya. Ada yang mengatakan telah seramai 37 orang telah masuk Islam setelah melihat video ini. Walaubagaimanapun itu bukanlah satu target bagi video ini, yang penting dakwah dari video ini membuka hati dan minda semua orang.
Islam adalah pembawa rahmat dari asal kehidupan manusia yang jahil sehinggalah kedatangan Nabi Muhammad S.A.W datang untuk menyelamatkan manusia dari terus ditengelami arus kemaksiatan dan kejahilan yang ketara. Bayangkan sebelum Nabi datang bayi perempuan ditanam hidup-hidup, miskin dan kaya dibezakan tersangat jauh hingga berlaku sistem kasta yang mana orang miskin terus ditindas dan dihina apatah lagi untuk diberi bantuan. Hamba abdi juga terus berlaku pada masa jahilliah yang mana hamba boleh dibuat sesuka hati tuannya tanpa ada belas kasihan.
Semoga video dibawah memberi pencerahan hati kepada kita semua :
Sebenarnya Islam adalah satu pencerahan dan satu sinar kebenaran sehingga zaman jahilliah terkubur lalu kedatangan Islam telah memajukan pendidikan sains, astronomi perubatan,pelayaran, matematik dan teknologi lain yang terus sehingga kini kita dapat merasai ilmu yang dibawakan ini sehingga terlahirlah pakar-pakar ilmuan yang genius seperti Al-Biruni, Al-Jahiz, Al-Kindi, Abu Bakr Muhammad Al-Razi, Ibnu Sina, Al-Idrisi, Ibnu Bajjah, Ibnu Zuhr, Ibnu Tufayl, Ibnu Rushd, Al-Suyuti, Abu Musa Jabir bin Hayyan, Al-Khawarizmi, Banu Musa, Abbas Ibn Firnas, Al-Farabi, Al-Masudi, Al-Muqaddasi, Ibnu Al-Haytham, Al-hazen, Omar Khayyam, Al-Ghazali, Al-Khazini, Al-Jazari, Al-Nafis, Al-Tusi, Ibn al-Shatir, Ibnu Khaldun dan Taqi Al-Din.